Ponnyflätor och Wångenresa

I måndags var det ju som ni vet lektion, jag hade Diana precis som vanligt. Känner inte alls att det är kul just nu så därför skriver jag inte mer om det heller. Men nästa vecka ska det bli spännande att rida igen, mer om det då... 

I tisdags var vi på en mässa i Sundsvall med skolan så det blev inte att jag red Diskett då som jag brukar. 

Idag var en väldigt chill skoldag och sen åkte jag till stallet och pysslade med Eddie ett ganska långt tag. Sen när han skulle gå in på lektion så kände jag fortfarande ett behov av att pyssla med nått så då passade jag på att bekanta mig lite med dom två "nya" hästarna. Testade att fläta Ponnyflätor på dom då de har lite lång man och Eddie som ni kanske sett fortfarande har lite kortare sen den klipptes och inte hunnit växa ut riktigt.  På Kalle blev den bäst och även coolast då han har två färger på manen.



Imorgon ska jag åka till Wången med nästan hela rid & häst gänget. Vi ska prova och köra trav och rida islandshästar. Som ni kanske vet var vi på Strömsholm i våras och jag tycker det är en fantastisk möjlighet att få besöka två av Sveriges riksanläggningar och se hur det är. Sen att det finns Isisar där är ju bara en stor bonus.

Uppdatering därifrån kommer absolut, ska ta med kameran och försöka fota så mycket som möjligt. Eftersom det är så långt till Wången så kommer vi sova där en natt och åka hem på fredag.


/Jossan

Kommentarer
Postat av: Marika Yngvesson - Elitryttaren

Wow vad fina flätor!!

Förresten har jag en aktiv läsarfråga på min blogg som gäller skötsel av hästens utrustning - delta gärna :D
http://dressyrdrottningen.webblogg.se/2016/march/lasarfraga-putsar-ni-sadel-och-trans.html

2016-03-06 @ 19:14:17
URL: http://elitryttaren.webblogg.se/
Postat av: mickis

Verkligen så snyggt!!! Kan du göra något inlägg hur man gör en sån cool fläta steg för steg??

Svar: Absolut det skulle jag kunna! Kanske en videoblogg vore lättast.. Vi får se hur jag gör som händer.
/Jossan
Jossan & Stina - Ljusdalsryttarna

2016-03-11 @ 14:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0