Uthärdar kylan

Det är ungefär så jag känner, haha. Det har varit kallt i flera dagar, runt -15 grader kanske, så det är mycket kläder på när man åker mot stallet vill jag lova. Idag skulle jag rida/skritta ute, det går inte att göra mycket mer än att skritta ute för oss, då det har kommit snö men det är fortfarande hårt under, och efter vägen tror jag det är lite halt under snön, och Jagge är oskodd bak så då blir det nog lite Bambi på sina ställen om vi gör mer än att skritta.
 
Jag jobbade i alla fall Jagge i skritt på hoppbanan först idag, tänkte att det var någorlunda slätt under där. Sedan travade jag en bit på snön på en gångväg av grus precis bredvid stallet, där gick det okej att trava. Jagge verkade dock ha behov av att springa lite mer, så han kan göra bra i från sig på morgondagens eventuella träning. Jag gick in i ridhuset och joggade honom i alla gångarter där, han var fin och snäll, precis som vanligt.
 
Att dressyrträningen imorgon bara eventuellt blir av är just på grund av kylan vi har nu, det ska bli -21 imorgon är det lovat, och vi vill inte behöva transportera genomsvettig Jaggis i ungefär 45 minuter i den kylan, det känns inte så bra för honom. Men vi får se vad det är för temperatur imorgon bitti och avgör då om vi åker iväg eller inte.
Håll tummarna!
 
/Stina
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0