Hästdag idag

I förmiddags åkte jag ner till stallet med Hanna som skulle träna dressyr. Jag mockade och fixade i stallet då och sedan tog jag in Jagge (med lite hjälp från mamma, han ville nämligen inte gå in från det fina vädret, hehe)
Borstade och fixade i ordning oss båda för en tur ute i det superhärliga vintervädret. Det var väldigt soligt och kanske runt -8/-10 grader. Vi red en sväng bort till en täkt där det var masa härlig snö att rida i. På väg dit var Jagge pigg och glad, skrittade på ordentligt och sedan travade en bit tills vi var framme. På täkten travade och galopperade vi, och Jagge var mjuk och fin, han tyckte det var extra roligt att springa idag i all snö.
 
Lite senare hoppade jag upp på en ny bekantskap, det blev hoppträning med ett gult storhäststo vid namn Freja. Jag hade aldrig suttit på henne tidigare, men hon har varit med på våra hoppträningar. Det var en rolig häst att rida och hon hoppade himla fint, det var väldigt annorlunda jämfört med att hoppa Jagge, men det är ju inte så konstigt precis.
 
Denna helg har gått himla fort och nu är det snart dags för en ny vecka, men snart är det nog helg igen, och då är det dressyrträning igen.
 
/Stina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0