En helg med hästtema

Det började med i i fredags på rid och häst då jag fick testa en ny häst (för mig) en korsning mellan fjording och nordsvensk som heter Viktor. Har hört att man ofta blir överraskad av hur känslig han är trots att han är ganska grov. Faktiskt blev jag positivt överraskad jag med även om jag hade hört det. Han var väldigt fin och jag får nog fortsätta rida han på rid och häst så det känns ganska kul som omväxling.

I helgen har vi varit hästvakt åt Diskett med så vi har släppt in och ut och fodrat osv. Idag och i fredags red jag en sväng och det var väldigt efterlängtat hos oss båda tror jag haha hon var väldigt pigg och glad och ville mest springa, fast det hör ju inte till ovanligheterna med henne precis.




Igår var det även hoppträning med Eddie och ojj vad jag saknat att rida honom. Fast det bara gått ca 2 veckor. 
Vi började lite lågt och tränade lite olika linjer och vi travhoppade även ett hinder  på volt som uppvärmning. Efter att vi hoppat allt ett par gånger så höjdes hindren till ca 75/80cm och jag kände redan där att jag blev lite osäker. Men samtidigt blir jag irriterad på mig själv över att jag blir lite osäker/rädd vid den höjden för jag vet att vi tränat så mycket på det och lätt klarar det oftast. Kan bero på att jag inte hoppat sen innan jul och att det oftast inte blir dom höjderna på vintern när vi inte tävlar. Men det gick iallafall väldigt bra, bättre än det brukar gå och jag hade lite längre tyglar så han kan komma fram lite mer i själva språnget så det blir mycket bättre. 
Har tyvärr ingen bild från själva träningen.




/Jossan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sötmular

2016-02-02 @ 18:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0