Dressyrpass och fullt i ridhuset

Tänkte börja med att skriva att det blev ingen ridning igår tyvärr. Ridskolan hade satt in ett hoppläger för dom som hoppar små hinder där Eddie såklart behövdes och glömt att meddela mig. Detta gjorde att jag inte var där på morgonen och red eftersom jag inte planerat för det. Samt att ridhuset var bokat på eftermiddagen då och som sagt var Eddie med på lägret.


Idag däremot var jag bättre förberedd och åkte till stallet på morgonen trots att det inte blev alls mycket sömn eftersom Stina och Hanna sov här. Det var massor med folk i ridhuset så jag försökte göra det bästa av situationen även om det blir svårt när det är så många och alla är på olika nivå och håller på med sitt eget. Red ett lite kortare pass idag på kanske 45-50 minuter eftersom han ändå skulle gå på eftermiddagen (hopplägret) och eftersom vi ska träna för Emma imorgon. Tränade ganska mycket galopp och övergångar till skritt då det är de vi har lite problem med just nu. Idag var han dock väldigt duktig och jag ser framemot imorgon.

Nu har det föresten äntligen kommit snö så det vore riktigt kul att få göra en repris på detta innan lovet är slut. Men det beror på om det blir halt och så eftersom han inte har skor. (Bilden är från 2/2 2013, dsv snart tre år sen, helt sjukt vad snabbt det går)

/Jossan 

Kommentarer
Postat av: Tea Åsén

Hej! Det var jag som hade Eddie och han var väldigt duktig ☺🐴🐎🏇

2016-01-06 @ 12:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0