Mitt uppe i en kämpig period

Jag och Jagge är mitt i en kämpigare period i dressyren nu. Träningarna i helgen har genomsyrats av att jag får hålla rejält i vänstertygeln i vänstervarvet, för att få över nosen som hamnar lite till höger hela tiden. Han ställer alltså oärligt till vänster och det försöker jag fixa till, men han tycker att det är förjäkligt att jag inte låter honom springa och fuska, haha. Han föredrar att pröva alla sätt för att slippa undan. Han står still, han vinglar sig framåt, han hoppar upp i luften, sparkar litegrann, viftar med frambenen osv.
Vi jobbade vidare med det idag i ridhuset, alltså jag jobbade på att få igenom vänstertygeln medan Jagge jobbade med att slingra sig ur det jobbiga jag satte han i jobb att göra, haha.
 
/Stina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0