Hästtokar i den "riktiga världen"

Jag väntade tidigare ikväll på middag i form av pizza på en pizzeria, ingen big deal egentligen, jag är som de flesta tonårstjejer, tror jag.

Ett par spåniga skor pryder mina fötter och ett par rutiga knästrumpor sitter på mina ben. Har även ett par svarta byxor med silikon på knäna, dekorerade med vita hårstrån. Håret är i en slarvig fläta och säkert har jag hö bland hårstråna. Händerna luktar en blandning av putsmedel och hästsvett.

När pizzan är färdig frågar dom om jag kan bära allt själv (tre pizzor och en påse med kebab, sås och pizzasallad). 
-Jodå det ska nog gå, svarar jag och tänker att jag trots allt brukar bära betydligt tyngre och mer saker i stallet.

Sen åker jag hem och njuter extra av min pizza för att jag jobbat mig igenom ytterligare en dag i stallet och är hungrig.

Ibland undrar jag vad vanligt folk tänker om oss hästgalna, undra om de verkligen ser vår storhet hahaha!

/S



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0