Shettisar och stallkompisar marathon

Dagen började med att jag följde med mina kusiner som skulle prova att rida på ett stuteri här i närheten som har shettisar och dartmoorponnys. Där får man börja rida innan man får göra det på "vanliga" ridskolan. Ponnysarna var jättetrevliga och det var ju en stor kontrast motför "vissa andra" ridskolehästar som är lite väl gringa och motsträviga vissa dar. 
Men dom här hästarna går ute mycket och dom går bara lektioner och läger ett par dagar i veckan. Så det tror jag är därför dom var så snälla. 

Ponnyn jag ledde (som hette Alva) var en riktig liten racer och kan tänka mig att hon gärna hade velat springa ännu fortare haha. 

Sen på eftermiddagen hämtade jag Julia för att vi skulle ha stallkompisar marathon, med chips och glass. Vi hann dock bara kolla på två skivor (8 avsnitt) innan jag skulle skjutsa hem henne igen. Men det var väldigt mysig nostalgi. Precis vad jag behövde en sån här regnig söndag. Dessutom kan vi fortsätta en annan dag när vi har mer tid över. 

Efter att Julia åkt hem så har jag jobbat lite med att skicka bilder till Stina och fixa lite med vår nya design/header. Tyckte det var dags för en liten uppfräschning nu till våren, när vi har fått så mycket fina bilder och så. 

Jag hann nästan klart så förmodligen kommer den lanseras till veckan om allt går som det ska. 



Juste igår var jag förresten med Nora och fotade när hon tävlade i Bollnäs. Såklart blev det lite förmycket bilder och även andra ekipage fastnade på bilder. Men det är väldigt svårt att låta bli när man väl är där. 

/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0