Nej han ville inte hoppa!

I måndags hade vi hopplektion för första gången på evigheter kändes det som. Emma var borta men hade fixat så jag fick Eddie. Sammanfattningsvis så tror jag han var trött från tävlingen. Vanligtvis brukar man ju låta hästen skritta eller kanske vila dagen efter men nu fick han gå som vanligt eftersom det var en söndagstävling. 

Bettan sa att han inte vill hoppa längre men att han ändå skulle få gå kvar NÅGRA ÅR. Tror inte riktigt nån fattar hur jobbigt det är för mig att höra. Jag vet att han inte vill och tycker det är roligt längre men det finns absolut INGET jag kan göra. 

Så ja lektionen slutade med ansiktet i hans man i tårar, för jag vill inte heller hoppa om inte han vill...

Vanligtvis är det hoppning han tycker är roligast så när han inte vill så är det verkligen ett tecken. Dessutom är jag av den filosofin att man inte ska "tvinga" hästar att göra nått dom inte vill.  Såklart ska dom göra det man ber om och inte vara istadiga. Men finns inte den där rätta viljan där någon dag (vilket jag känner väl på Eddie vid de här laget) så kanske man får tänka om och nöja sig med att göra nått annat just då. 

/Jossan  

Kommentarer
Postat av: Mimmi

han ska gå kvar mååånga år till jue

Svar: Fast han är 20 år så så många år tror jag inte det blir ...

/Jossan
Jossan & Stina - Ljusdalsryttarna

2016-04-21 @ 21:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0