Härliga hästvecka!

Ja som rubriken lyder, den här veckan är en härlig vecka som är lite mer hästfylld än vanligt. Det säger en del om hur mycket häst det blir den här veckan för det brukar inte alls vara särskilt lite annars.
 
Igår var det i alla fall dressyrträning för Jennie, det gick bra, vi red ganska mycket på volt och jobbade mycket med att sätta ställningen och formen bra, det vill säga ställa i ganaschen på innersidan men ändå se till att hålla Jagge kort och genomsläppt på yttertygeln. Han var ganska jämn att rida i båda varven igår, det är skönt, och takten i traven var överlag väldigt bra tycker jag. Galoppen var också bra när jag höll ihop honom så som jag alltid borde.
 
På torsdag är det träning för Jennie igen, och hur jag lägger upp Jagges schema idag och imorgon återstår att se.
Sedan är det lite oklart vad han ska göra fredag och lördag också, men på söndag är det hemmatävling!  
Jag tycker alltid att det är lite extra kul när det är tävling på hemmaplan och dessutom är det mer praktiskt och lugnt. Vi slipper packa och Jagge kan gå i hagen på förmiddagen/dagen och sedan stå i boxen mellan klasserna. Vi startar LA:1 och LA:P1. Det är många starter och LB:1 är lagklass så jag startar någon gång på eftermiddagen och kvällen, rider ju näst sista och sista klassen. 
 
Bild från hemmatävlingen förra året.
 
/Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0