Tävling i helgen

I helgen är det tävlingsdags för mig och Eddie igen. Denna gång ska vi hoppa LE+ (75cm) på Tunalids ridklubb. Eddie ska tyvärr vara med på en massa aktiviteter på lördag. Normalt brukar han alltså alltid vila en dag på helgen men så blir det inte denna gång och jag vet inte om han kommer ha så mycket energi kvar på söndagen då, så vi får se hur det går.
Även om det skulle vara så himla skönt att sätta den där efterlängtade nollan på bortaplan nån himla gång. Planen är att rida precis så som jag gjorde på hemmatävlingen men lite mer övertygade så han inte stannar. 



När jag var där förra året hoppade jag ju LD+ för det inte fanns nå lägre och jag tänkte att 5cm inte gör så stor skillnad. Vågade inte hoppa oxern på framridningen så sen fick vi två stopp på 1an (som var en ganska hög oxer) och sista stoppet kom på 2an. Eftersom själva tävlingen är inomhus och det aldrig brukar gå så bra för oss i ridhus då han helt enkelt inte blir så motiverad så ska vi verkligen FÖRSÖKA vårat bästa sen får vi som sagt se hur det går.

/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0