Styrkor och svagheter som ryttare

Ja, alla har vi styrkor och svagheter, det tror jag ingen kan förneka.
I detta inlägg ska jag försöka bekänna mina svagheter och leta fram mina styrkor som ryttare.
 
Svagheter
 
-Jag har ibland för dåligt tålamod när jag rider. Jag vill att det ska funka och gå bra på en gång och då låser jag mig ibland en del när det inte blir toppenbra på en gång. Jag måsta alltså jobba på att vara lugn och ha lite mer tålamod.
 
- Ibland blir jag lite för passiv och bekväm av mig, fast jag borde jobba ännu mer för att få hästen att gå ännu bättre. Ett bra exempel är när det känns ganska bra under ett dressyrpass med Jagge. Då blir det mest att jag rider runt och gör lite saker här och där, istället för att försöka få det att gå ännu bättre och planera min ridning, kanske sätta än mer tryck och samla ytterligare litegrann. Men detta är något jag jobbar stenhårt på och jag tycker själv att det blir bättre.
 
Styrkor
 
- En stryka jag har är väl att jag tycker om att variera ridningen. Jag tycker nästan alltid att det är kul oavsett om jag rider hoppning, dressyr eller ett konditionspass i skogen, och dessutom gillar jag att rida olika typer av hästar.
 
- Jag tycker själv att jag har ganska lätt för att komma på saker att göra under ridpassen, det finns nästan alltid någon övning i mitt huvud.
 
 
/Stina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0