Must haves

Här kommer tre saker jag tycker nästan är ett måste att ha i stallet, åtminstone jag kan knappt klara mig utan detta.
 
Vaselin- Vaselin är toppenbra att smörja på hästens mungipor. Jag smörjer ofta på innan ridning för att Jagge inte ska få så mycket skavsår av bettet, vilket han har lätt att få.
 
Kylgel- Kylgelen använder jag på Jagges ben ganska ofta, framförallt efter träningar eller lite hårdare arbete. Ibland har jag Back on Track-skydd eller kyllera, men ibland har jag då denna kylgel. Alla dessa tre saker ska ju få igång blodcirkulationen och kylleran och kylgelen ska ju, som det låter, kyla. Tycker detta är bra i alla fall.
 
Mjukgörande salva- Alla hästmänniskor har nog använt någon slags mjukgörande salva, helosan eller idomin brukar vara vanligast tror jag. Jag använder helosan till skavsår och ibland till mugg. Jag brukar smörja skavsår i Jagges mungipor efter ridning med helosan eller en salva som heter ringblomssalva som vi har köpt av en som gjort den själv tror jag. Väldigt bra är den!
 
Vad kan ni inte klara er utan i stallet?
 
/Stina
 
 
 

Kommentarer
Postat av: emmis

så sant =)

2015-09-23 @ 13:25:32
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0