Hoppade lite igår

Ja igår blev det lite hoppning med Jagge. Han var snäll och fin, och jag var en säck potatis ungefär.. Har inte hoppat sedan hemmatävlingen för cirka tre veckor sedan och jag vet inte vad jag gjorde igår. Jag fipplade mest och störde Jagge tror jag, istället för att bara låta honom vara. Jag tog tag i mig själv på slutet och försökte att bara sitta still och bara hitta framåtlägen på hindren, istället för att bromsa in i dem och förstöra rytmen.

Antar att det bara är att kämpa på med min egen ridning så blir det nog bättre snart.


 

Idag blir det ett lösgörande pass/dressyr inför tävlingen imorgon. Jag ska rida lugnt och ha lååångt tålamod, och vi ska hitta den bra känslan vi kan ha, så det känns bra inför imorgon. Åker till stallet efter skolan vid 14.40, ska även ta hand om Jagges hagkompis idag.

 

Lösgöra & återigen lösgöra, det tjänar man på.
 
/Stina 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0