Dressyrpasset igår

Igår red jag dressyr på Jagge i kvällsolen. Har inte ridit så mycket dressyr på sistone, men igår gick det bra trots det. Jag hade tålamod i ridningen och Jagge blev bara lite arg på mig en liten stund. Traven gick han inte riktigt fram ärligt i, så vi tog galoppen och jobbade med den för att traven skulle bli bättre, och i galoppen var han lugn och fin. Sedan gick vi tillbaka till traven och red en del öppnor och några slutor som han gjorde rätt bra med tanke på hur lite dressyr vi tränat på sistone, han tjurade lite när jag bad honom att trava ordentligt i öppnorna, men det blev bättre efter några gånger. På slutet tycker jag att han travade bra genom kroppen och var kort i formen också.
 
Idag vet jag inte riktigt vad Jagge ska få hitta på, det får vi se i eftermiddag.
 
/Stina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0