Vila i frid

För någon vecka sedan beslutade ridskolan att ta bort ridskolehästen Je Taíme, eller Thuresom han kallades. Jag vet inte precis vad det var, men han hade varit sjuk en tid och i perioder kissade han blod osv. Såklart väldigt tråkigt när man måste ta bort hästar, men han har det garanterat bra nu när han slipper lida. Thure är redan saknad på ridskolan, det kan jag lova.
 
I söndags fick ridskolan ta farväl av ytterligare en häst, Sackum Simsekeller ja, Zacke.Han har varit på ridskolan i många år, han var där ett bra tag före min tid där, och jag började rida på ridskolan för 10 år sedan. Kan tänka mig att Zacke kommer bli saknad av många. Han har varit ridskolans fina gamla farbror som oftast har en räv bakom örat, typ. Zacke fick tyvärr kolik i söndags morse och det var svårt att göra något, så det var då dags för honom att somna in.
 
/Ljusdalsryttarna, skrivet av Stina
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag red Zacke mycket på den tiden jag gick gymnasiet i Ljusdal och det är strax över tio år sedan jag slutade. Han var en underbar häst och det känns tråkigt att han inte finns längre...

2015-10-20 @ 14:22:30
URL: http://annaanilsson.blogspot.se
Postat av: a n n i k a

Så fina dom var! Vila i frid!

2015-10-20 @ 16:48:53
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Tea

Var för just dom😭😿 Han aldrig rida Thure eller Zacke. Dom har ju liksom alltid funnits där 😥😔😫😢

2015-10-22 @ 07:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0