Teori = dressyrclinic

Idag var det dags att ha teori. Denna gång hade dom slagit ihop flera grupper och därför blev det på en onsdag även för dom som inte rider då i vanliga fall. 
Egentligen var det tänkt att Emma (min ridlärare som ni kanske vet) skulle rida Royal och Dunder då det kan va vissa som tycker dom är lite svåra. Sen skulle Susanne hålla lite typ "träning" med henne så fick man ställa frågor och så. 

Det blev också precis så, förutom att Dunder har varit lite ofräsch denna vecka så hon red Eddie istället. Vilket jag såklart tyckte va mycket roligare (då hon brukar rida han ibland när jag har privatlektioner med för att hjälpa oss som ekipagé) och därför vet jag hur fin han kan vara då. Så det var bara att piffa till han med fläta i manen och matchande lindor och schabrak och leda in han i ridhuset, där jag fick gå lite och stå och mysa med han medans hon  red Royal.
Sen när det var dags för Eddie var han duktig, men har varit med om gånger där han gått bättre.  Själva clinicen/teorin var ganska bra men tyckte inte att jag precis lärde mig nått nytt, utan hade hört det mesta förut. Men så blir det också när det är så blandad nivå på grupperna.





Säger ju att han är finast. Skulle haft mitt blå schabrak dock så hade outfiten varit on point. 


/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0