Uteritt med Stina och Jagge

I måndags så red jag ut på en mysig liten skrittrunda med Stina och Jagge. Eftersom jag inte ser nån vits i att ta bort både min och Eddies motivation genom att rida i ridhuset, dressyrbanan hade inte ens i närheten torkat upp efter söndagens översvämning och hoppbanan, ja där ska man bara rida när man hoppar helst eftersom underlaget sliter så mycket. Så då passade det perfekt att Stina skulle ut en sväng i skogen precis då. Eddie var faktiskt väldigt pigg och ännu piggare blev han när han fick gå först. Det är så kul att se hur han förändras när han får gå först faktiskt, från att gå långsamt och inte va så intresserad av något, till att spetsa öronen så mycket det bara går och gå på framåt i ett friskt tempo (för att vara honom). 


(Här skulle det vart en mysig öronbild, om jag hade fått ta nån) 

Juste, kom på att jag tror jag helt glömt att skriva om ridlägeravslutningen och visa film, det ska försökas hinnas med imorgon. För ett par dagar sen blev jag nämligen klar med alla bilder från söderhamnshoppet så nu har jag mer tid att göra lite vad som helst på datorn. 

"Tyvärr" så fick jag nya bilder att jobba med i helgen då det var meeting i Delsbo och jag såklart stod på banan och fotade alla klasser. Trots väldigt fint väder på lördagen så skulle det såklart ösregna på söndagen (som alltid i Delsbo) så då var det inte så kul att fota och bilderna blev inte så bra heller men ska kolla om nån är okej iallafall. 



/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0