Skritt och vaccination

Idag var då första riktiga dagen på lovet.  Alltså var det även första dagen på min och Eddies jullov tillsammans. Eftersom ridskolehästarna fick vaccination idag och eftersom det var julshowen igår så tänkte jag bara ta det lite lungt idag. Men eftersom det inte är så kul att bara skritta och kanske trava lite i ridhuset och det ändå är näst intill barmark och isfritt ute så passade vi på att skritta ut en runda med Julia, Baloo, Stina och Jagge. Eller ja skritta och skritta, det tyckte Eddie var en lite väl onödig idé, han ville helst trava... Det kändes nästan precis som på julshowen, han travade inte riktigt, men han skrittade inte heller riktigt. Skillnaden var att idag var det en glad ponny jag satt på då han inte ridits ut sedan typ oktober kanske. Medans igår var han stressad av musiken/applåderna/publiken (Skriver mer om julshowen imorgon). 


Möttes av detta när jag kom till stallet idag, visst att det är varmt men hade nog föredragit att han haft iaf ett tunt täcke på sig just idag. Eftersom det inte gick att borsta bort fick han en liten dusch innan turen, men eftersom det är kallvatten och han har låååång päls just nu började han frysa. Så då fick han låna ett skrittäcke. Faktiskt så torkade han inte helt på hela turen och inte när vi kommit in heller så medans jag mockade fick han stå med täcke på och sen fick jag duscha av benen som blivit leriga igen, sen bytte jag täcke då det första var jätteblött och sa godnatt. 


(Ni ser ju att han fortfarande inte är speciellt ren) 

När han har såhär lång päls och blir blöt torkar han i princip inte på jättelänge, så jag hoppas han är någolunda torr imorgon samt att han får gå ut med täcke. 

Nu ska jag kolla på vad vi ska göra för övning imorgon, det blir dressyr men vi måste ju träna extra om vi ska uppnå vårt lilla "mål" för dom här veckorna. 

/Jossan 

Kommentarer
Postat av: OLIVIA | 17,5 årig tjej i mediebranschen

Så söt häst!

2015-12-25 @ 01:46:31
URL: http://www.kaffedrickare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0