Han gör mig aldrig besviken

Red lektion igår på Eddie. Eftersom jag missade rid & häst i fredags då det var nationella. Alla grupper innan hade ridit barbacka så jag kände helt enkelt inte för att ta med sadeln in så därför red även jag barbacka. Brukar försöka passa på med det en/ett par gånger per termin. Förut när Tjejen & Cartoon var kvar hände det att jag red barbacka nästan varje lektion en period. Detta då jag tyckte jag kunde få båda att gå bättre utan sadel (plus att Cartoon inte alls gillade sadeln, men red man utan var han glad). 

Tillbaka till lektionen då, vi red sevärdhetsmärket, har ju gjort denna övning förut men det var ganska länge sen, och tror faktiskt sist jag gjorde den var med Billy och det säger ju en del. Eddie var verkligen jobbig i början men det blir han när jag inte har möjlighet att rida igenom han så ofta i dressyren. Dock slutar han aldrig imponera på mig och jag blir aldrig besviken på honom, för tillslut var han jättefin verkligen. Det kändes precis som att sitta på ett vitt fluffigt moln och rida. 

Tyvärr var jag "ensam" i stallet, så inga bilder denna gång. 



/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0