Rid & häst 10/9

Det var planerat att jag skulle rida Eddie idag på rid&häst lektionen eftersom jag gärna vill göra det så mycket som möjligt och eftersom vi skulle hoppa. 

Men i respekt mot Eddie när jag fick höra att han gått fyra lektioner igår, så bytte jag till Bamber. Målet för mig det här ridpasset var att bara våga ta sig över några hinder. Det klarade vi! Fatta vad stolt jag är över att ha hoppat på "riktigt" på nån annan än Eddie! 

Även om det gick bra så var Bamber ganska stark och hoppen var väl inte dom snyggaste men vi tog oss iallafall över dom små hindren och dessutom är han ju ganska ung och har inte hoppat innan han kom till ridskolan förra året. Slutsatserna jag drog av det här passet är att.
1. Ja det är bra för mitt självförtroende att jag hoppade några skutt på nån annan än Eddie. 
2. Bamber är inte Eddie och Eddie kommer alltid vara den bästa hästen för mig! 
3. Folk som säger åt mig att jag måste rida andra hästar för att utvecklas. Dom kan få ha sina åsikter men att försöka övertala mig eller tvinga mig kommer att leda till motsatt effekt då jag måste vilja själv för att det ska funka...

Vi hoppade typ krysset och det röd/vita som var ett lika högt kryss... 
/Jossan


Kommentarer
Postat av: Malin Ottenbäck

Vilken söt ponny!

2014-09-11 @ 21:43:07
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0