I still love him



Min alldeles egna ponny, Björklundas Nelson. Fick han 1999 när han bara var ett par månader gammal och jag var då ca 3år.  Egentligen var det en slump då han rymde till oss och en omständighet gjorde att han då fick stanna kvar. Han reds in (dom satte upp mig på han) och kördes in efter ett tag. Han var så fantastiskt snäll och gjorde aldrig någonting, med andra ord tog han väl hand om mig under början av min ridkarriär. Idag bor han på mina kusiners gård och är riktig allround ponny, han har nog prövat det mesta. Tex, riddarspel, höskörd, dragit släde, blivit körd med både fyrhjulsvagn och typ sulkyn med botten (den på bilden i mitten), hoppat nått skutt och varit med på karneval genom byn där jag bor.
Han kommer stanna där till den dagen han avslutar sitt liv, men vem vet hur länge det dröjer...

Har tidigare fått frågor både här och i verkligheten hur det kan komma sig att jag vill ha en ponny när jag redan har en och vem Nelson egentligen är. Så jag har länge tänkt skriva om han här, men så nu blev det äntligen gjort!
/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0