Dagens ridlektion 29/9

Alltså Eddie bara fortsätter leverera just nu alltså, idag var han riktig riktigt fin. Han var väldigt pigg och framåt men lyssnade endå väldigt bra. Även om han  inte är jätteduktig på just skänkelvikningar så hade han en så positiv inställning idag och försökte verkligen göra rätt, sen när han tycker det blir jobbigt så krävs det massor med ridning för att övertala honom att fortsätta ändå. Men han är så att vissa dagar går det bara inte alls att få honom att lyssna och svara framåt typ medans vissa dagar går det jättebra. Nu på senaste tiden har vi fått allt fler bra dagar och jag märker att han orkar mycket mer och längre nu innan han protesterar. Därför kan jag dom dagar det går dåligt tänka på hur bra det går annars. För alla kan ha en dålig eller mindre bra dag ibland. Sen är jag faktiskt överlycklig ungefär 110% av tiden tillsammans med honom oavsett om det gått super bra eller lite mindre bra. 

Tänkte bjuda på ett bar bilder från idag som inte alls gör känslan rättvis men kan va kul att se ändå kanske.


Invigde mitt nya schabrak och min nya fleecetröja tillsammans med min lila hv polo piké idag. Fick tröjan och schabraket i födelsedagspresent av pappa igår när han kom och kollade när jag tävlade.

/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0