Blev visst ett ridpass idag

Åkte till stallet idag eftersom det var info/möte där med US. När jag väl kom dit och fick träffa saknade Hanna som varit utomlands en vecka, så blev jag lite sugen på att rida så jag frågade Susanne om Eddie hade blivit riden igår och det hade han (han går bara en dag på helgen). Bestämde mig för att rida Bamber istället. Riktigt trevlig ponny det där, även om det kändes som det tog jättelänge innan jag hittade hur jag skulle göra. Jag bara förväntar mig att jag ska kunna sitta upp på typ vilken häst som helst och rida den lika bra som jag rider Eddie. Men det är ju inte riktigt så det funkar. Jag och Eddie känner varandra utan och innan vid det här laget efter mer än 5 år tillsammans (varav dom 3 senaste åren har jag ridit honom mer regelbundet). Jag är ändå väldigt nöjd med passet även om han lyssnade sämre nu än i sommras. 

Imorgon är det som ni nog vet vi det här laget ridlektion, antingen ska vi hoppa. Om det vi gjorde förra gången var markarbete eller också om det var hoppning sist ska vi rida dressyr. Kommer vara så skönt att sitta på Eddies rygg igen, för det är där jag trivs allra bäst...

 
 
 
 
 
 
 
 

/Jossan
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0