Kulltorps Diskett

Ni vet att jag skrev i lördags att jag skulle åka iväg på en grej som jag inte kunde berätta om? Nu är det mer klart så nu tänkte jag berätta. 
 
I lördags åkte vi upp till en familj som bor i närheten av mig som har tre stycken hästar. Det blev då bestämt att vi skulle komma tillbaka på tisdag och då skulle jag få prova att rida.  
 
Ponnyn jag då ska börja rida troligtvis ett par gånger i veckan heter Kulltorps Diskett och här följer lite snabb info om henne:
 
Kulltorps Diskett
C ponny (139cm)
U: Kulltorps Umbelline 
E: Paddock Camargue 
 
I tisdags när jag kom dit så kollade jag först en stund när dottern i familjen red. Medans en annan tjej som brukar hjälpa till med deras unghäst red den. Sen så red dottern på unghästen och då fick jag rida på Diskett. Första intrycket jag fick var att hon var ganska pigg (alltså typ trippig) och stark. Men det bestämdes att jag skulle åka dit igår igen och den här gången var det bara hon som äger hästarna och mamma där. Den här gången skrittade jag bara för att försöka få henne lugn och avslappnad samtidigt som jag fick tips om hur just hon ska ridas. Kan ju säga redan nu att det är ganska mycket skillnad mot hur jag ridit tidigare. Men det ska bli otroligt kul att få den här möjligheten att utvecklas utanför ridskolan också. 
 







/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0