Dressyr KM med Eddie 2014

Är verkligen inte nöjd med ritten, det enda positiva är att vi kom igenom utan en massa avbrott. Men ritten blev lite slarvig eftersom jag fick fokusera så mycket på drivandet då han "dör" när man kommer in i ridhuset när man ridit fram ute. På framridningen var han framme för skänkeln om än att han blir öppen i formen stundtals. Men som sagt när vi kom in på banan så *"dog" han och gick inte fram alls för egen maskin och då är det typ omöjligt att få till nån form också eftersom han inte har energi.

När vi kom ut från ridhuset gick vi upp på hoppbanan (där framridningen var) och då gick han klockrent och med ett för att vara honom bra tempo. Så himla typiskt honom, så nästa dressyrtävling jag anmäler mig till ska nog vara utomhus, för han blir en helt annan ponny då.
 
Fick en vit deltar rosett som jag såklart hängt upp bland dom andra, min och Eddies 9onde rosett tillsammans.



/Jossan

Kommentarer
Postat av: Josefine Flinkfeldt

Det går säkert bättre till nästa gång! ^^

2014-11-16 @ 23:26:50
URL: http://josefineflinkfeldt.horseworld.se
Postat av: Malin Ottenbäck

Min ponny har också lätt för att "dö" när hon kommer in på tävlingsbanan. Men det gäller bara att fortsätta kämpa och hoppas att det går bättre nästa gång! :)

2014-11-17 @ 18:05:41
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0