Tävlingen 1/6 LRK

Ja, tänkte väl skriva om resultatet från tävlingen i söndags, lokal hemmadressyr på Ljusdals ridklubb.
 
Jag red LB:1 och LA:1, och vi satte personligt rekord i båda klasserna.
 
LB:1
Jag red fram och han kändes fin, mjuk och framåt. (kommer inte ihåg så mycket detaljer, hehe)
Kom in på banan och där spände han sig en del, men han sprang åtminstone bredvid staketet och var inte rädd för domarbordet, (vi tränade med väldigt livliga domare dagen innan, haha.) När han spänner sig tappar han takten och blir bitvis lite stötig, men jag visste att för att han ska slappna av måste jag rida på och hålla ihop han, det gjorde jag rätt bra och det lönade sig, 195,5 poäng och 67,414%, vilket ledde till en andraplats, och det var två placerade, jag vann rosett, plakett, ett grimskaft och jättesköna ridstrumpor från Hööks.
 
LA:1
Denna start var ganska direkt efter LB:n var slut, efter prisutdelningen gick jag direkt till framridningen och skrittade ett tag, tror jag hade en halvtimme tills jag skulle starta LA:n, det var några strukna så det var en placering och vi var fyra stycken, alla kategorier sammanslagna.
Jag fick i alla fall hjälp av Sara under framridningen, fick rida ihop han ännu mer så att han inte skulle tappa takten på banan.
När jag kom in på banan var han mindre spänd än till klassen innan, nu hade han ju just sett allt där inne så då var det lugnt, han skötte sig riktigt bra och jag red ihop han än bättre än i LB:n, och det syntes också, vi belönades med 262 poäng och 68,947%, vilket ledde till en vinst. Vi vann ett täcke samt rosett och plakett, båda jag och jagge var nog nöjda med dagen.
 
Här är täcket också, jättemysigt och fint, från Hööks/ showmaster
Lite blandade bilder från tävlingen, fotade av Jossan såklart, kommer fler bilder eftersom, men det var så väldigt många..
 
/Stina
 

Kommentarer
Postat av: Sara Danielsson

Grattis! :)

Kika gärna in på min blogg och var med i utlottningen av en foxfire pälsglans! :)

2014-06-06 @ 20:27:38
URL: http://saraochnikoline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0