Ridpass 5 och 6 Januari 2014

Både igår och idag har jag ridit Eddie och tänkte skriva lite om hur det gick.

Igår
Kände mig lite sjuk men bestämde mig för att försöka rida ändå, vilket inte visade sig vara så jättesmart. Red inte så länge, kanske typ 30-40 min i mest skritt och lite trav eftersom jag inte orkade nått annant. Eddie var ändå rätt så duktig och skrittade på bra igenom kroppen. Eddie var även supergullig och extra snäll efteråt när jag skulle ta hand om honom.

Idag
Gick betydligt bättre eftersom jag var helt frisk och orkade rida som jag skulle, och hade en tydlig plan för ridpasset. Skrittade fram på långa tyglar i ca 10 min åt båda hållen, sen tog jag lite trav och galopp i ca 5 min. 
Tog på inspänningen och red lite lösgörande med fokus på att få lite mer bakbensaktivitet, travade även över några bommar som låg framme ett par gånger. Sen skrittade jag av ... 
Han var verkligen riktigt fin stundtals men tyvärr hade jag ingen som kunde fota.
 



/Jossan
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför rider du med inspänning?

Svar: http://ljusdalsryttarna.blogg.se/2012/october/asiktsinlagg-svar-pa-kommentar.html#comment
Jossan & Stina - Ljusdalsryttarna

2014-01-07 @ 08:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0