Hoppträning 25/1

Hej! 
Igår var det hoppträning som stod på schemat och det var dags för banhoppning, vi skulle först hoppa fram på planket. Jag red dåligt och Jagge stannade, sen kom vi över det och skrittade när det gick bättre över det. Vi skrittade ett bra tag, jag hade mitt hackamore, men han var nog lite väl taggad och eftersom jag red dåligt så gjorde ju han lite som han ville. Efter ett tags skrittande hoppade vi en vit oxer med glitter på, först stannade han för att jag fortfarande red dåligt, sedan bestämde jag mig för att jag skulle rida bra så han skulle hoppa resterande hinder, hur skulle vi ta oss över vattenmattan om vi inte kom över ett plank och lite glitter? Jo jag visste att jag behövde rida ordentligt. Jag red ordentligt, hoppade banan helt felfritt över vattenmattan också. Sedan skulle vi höja men då tänkte jag byta till mitt tredelade bett för att göra det hela lite enklare för oss båda. Sagt och gjort, sedan hoppade vi banan igen, då låg banan på 1 m ungefär tror jag, några hinder var högre och vattenmattan var 90-95 cm. Det gick riktigt bra, fina språng och bra lägen, felfritt och fint.sexan höjde vi yttligare lite, vattnet låg kvar på samma höjd och annars låg det mesta på 105-110, tror 2-3 hinder var 115 cm. Två oxrar var parallella och jag tyckte D såg rätt stora ut, men vi tog oss runt bana felfritt återigen, och jag hade full koll på läget. Fick dock till några språng där vi kom lite nära, men det var för att jag inte har så mycket rutin när det blir lite höjd, då bromsade jag lite, men Jagge den lilla kämpen, han kämpade på och var hur duktig som helst. 

Så det blev en väldigt bra träning med bra känsla trots dålig ridning i början. 

/Stina




 

Kommentarer
Postat av: Joakim ekholm

Istället för att lägga ut flera bilder som nästintill ser likadana ut så är det bättre att lägga ut 1 bild på samma hinder, alltså välja ut den bästa bilden. Det blir så rörigt med bilder som nästan ser likadana ut, då blir det att man bläddrar förbi dom ostället för att kolla!:) bara ett tips:)

2014-01-27 @ 08:48:58
URL: http://joakimekholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0