Första skoldagen

Idag började skolan, det var dock inte en speciellt anstängande dag eftersom vi går 12 - 4 på torsdagar. Mamma väckte mej dock ändå vid sju när hon åker till jobbet för jag skulle åka med henne och vänta på skolan (går dåligt med bussar). Jag var lite väl trött för att gå upp vid sju så jag sa till henne halvt i sömnen att jag skulle ta bussen som går halv 10, när jag väl gick upp och var redo att gå till bussen var klockan 09.10 då fick jag en känsla av att "det går ingen buss halv 10" så jag bestämde mig för att dubbel kolla tidtabellen.
Och med min vanliga tur hade jag såklart kollat fel och bussen gick 09.10 även fast jag inte hade mycket chans att hinna så tog jag cykeln upp till bussen (den är 9.10 på hållplatsen innan och ca 5 min senare där jag brukar hoppa på). Hann inte så det var bara att cykla hem och kolla på tv i ca 1,5 timme för att gör ett nytt försök med kvart över elva bussen. Den hann jag med men fick ordna skjuts från stationen i Ljusdal till skolan för den bussen är framme 11.40 och vi börjar 11.50. 

Tack och lov slapp jag ändå komma försent, hade matte, engeska, svenska och sammhälleskunskap. Gick sen till stallet i snövädret och var där ca en timme. Det snöar fortfarande, som att det är dags för det nu när vi vill ha vår, snön skulle kommit i julas istället ...
 
 Sorry för tråkigt inlägg men det blir så ibland ..
/Jossan

Kommentarer
Postat av: Nora Bååth

Vinnaren av gästbloggningen uppe på bloggen, blev det du?
Kram Nora Bååth :*

2014-01-10 @ 22:29:49
URL: http://norabaath.se
Postat av: Tova ~ Kombiryttarna ♥

Så fint hår! :O

2014-01-11 @ 00:01:50
URL: http://kombiryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0