Julkalender 7 december 2014

 
 
 
I dagens lucka hittar vi en liten intervju med en hästbloggare som bor i Bulgarien. Det är ingen mindre än Amanda Björk från www.lifeofshowjumping.com
 
Hur många hästar har ni?
 
Jag vet inte exakt hur många hästar vi har totalt, runt 50 stycken skulle jag gissa på. men vi har 18 stycken hemma i stallet som vi tar hand om varje dag. Sedan har vi hästar på lösdrift och hos andra ryttare.
 
Vad är det roligaste med att bo utomlands med hästar?
 
Det roligaste med att bo utomlands med hästar är att det händer mycket mer. Vi är på mycket tävlingar och träningar och vi träffar hästfolk hela dagarna. Det är ofta på en högre nivå än i Sverige också.
 
Skiljer sig hästhållningen mycket jämfört med Sverige?
 
Både ja och nej. Självklart skiljer sig hästhållningen mellan hobbyhästar och tävlingshästar. Men jag tror att våra tävlingshästar sköts ungefär på samma sätt som de svenska tävlingshästarna.  Generellt sätt så går ju hästar i Sverige ute mycket mer i hage och får även mer grovfoder i allmänhet. 
 
Vad är det sämsta med att bo i ett annat land?
 
Att jag inte förstår språket så bra och att det inte alls är samma uppbyggnad på samhället som i Sverige. Annars trivs jag bra i det varma vädret, haha.
 
Tack Amanda för bra svar!
Klicka er in på hennes blogg och kika, läsvärt! Lifeofshowjumping.com
Lånade även en bild från hennes blogg.

/Stina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0