Debuten gjord!

Ja idag gjorde jag storhästdebut, red LB:1 och var med i klubbens lag (LRK) med Qrumelur, och vi red ihop strax under 69% vet inte riktigt vad det var för siffror men 68, nånting. Det var 39 starter och laget blev totalvinnare i denna omgång och jag och Qrumelur kom tvåa individuellt, efter klubbkompisen Pauline som hade 1,5 poäng mer än oss. Tyckte det var riktigt kul att hon vann, ska man bli slagen ska det väl vara av en klubbkompis, haha. 

I alla fall tyckte jag vi gjorde en bra ritt för att vara första gången, väldigt stabil och utan missar, nu set vi bara spänna bågen lite till så jag får upp han mer i formen och får mer tryck bakifrån, travökningen var inte så jättebra idag, jag måste lära mig hur man gör så kommer det också gå bättre. Är väldigt nöjd med dagen och är glad att jag får låna Qrumeluren.


Nästa lagomgången går nästa helg förresten, tagga!

/Stina




Bilder från idag, fotade av mamma och Tove Olsson från DKRS! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0