Två grå maror

Hallå! 
Idag efter skolan var jag till stallet för att rida och fixa hos Jagge, jag skrittade lite på utevolten där även Magdalena red på sin Connemara Betty. Magdalena tyckte inte det gick så bra och då fick jag hoppa upp och rida lite. Betty är ett sto med en hel del åsikter och humör, både i boxen och vid ridningen, idag när jag red var hon i alla fall snäll och hittade inte på en massa dumheter, bitvis var hon riktigt fin och jag tror att hon skulle kunna bli en bra dressyrponny med tid och hård träning. 
 
Medan jag red Betty skrittade Jossan Jagge åt mig, då kunde jag börja jobba honom direkt, jag red på Novabettet och först var han fin, sedan fick han en del egna åsikter, och blev lite irriterad på mig och sedan blev han sjukt fin, kan inte beskriva det på svenska, men han var amazing då, verkligen vilade på steget och tog ut traven ordentligt, med bra tryck bakifrån. Han är så fin min ponny, imorgon tror jag att jag rida ut och låta han springa lite om vädret tillåter. 
 

Rena rama ögongodiset!
 
/Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0