I söndags var det första gången någonsin...

Det ropades i högtalarna på en tävlingsplats att Stina och Liljegårdens Jaguar var segrare. Vi vann LC:n. Blev jätteglad och är så nöjd. Och att dessutom veta att jag kan rida mycket fortare och svänga ännu snävare är jätteroligt, ponnyn är bra. Ponnyn är bäst!
 
Video från båda klasserna.
 
I LD:n var han spänd i början och kröp i princip över första tre hindren, sedan slappnade han av mer och det flöt på. Fanns inga tveksamheter hos ponnyn tyckte jag i alla fall. Felfritt! Efteråt fick jag en rosett och en mössa, mössan låg i en prasslande påse, hästen blev lite rädd och sprang iväg, tur att jag satt kvar och kunde släppa sakerna.
 
I LC:n slapnade han av mer och det kändes bra, lagomt fort och så. Var en mur med, mur som vi inte alls hoppat många gånger, men vi flög över muren utan några tveksamheter. Kunde gasat mer och svängt snävare men jag gjorde det inte, varför vet jag inte, ville hålla en nollan, för jag vet att det går ganska fort ändå, fast det kan gå mycket fortare. Tänker i vilket fall inte grubbla mer över det då det inte kunde gått bättre eftersom jag vann.
 
 
 
Tävlingsäsongen 2013 har börjat bra minst sagt.
/Stina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0