Kadriljträning

Igår efter ridlektionerna hade vi träning till kadriljen jag ska vara med på på julshowen nästa helg. Jag ska ha Eddie och det gick faktiskt väldigt bra han blev bara rädd typ tre gånger. Förra året på julshowen red jag Cartoon och han brydde sig inte det minsta. Men jag vet av erfarenhet att Eddie är lite rädd för applåder och förra året hade han både inspänning och luva med bomull i. Jag hade inget av det på träningen och på själva julshowen tänkte jag kanske ha bumull i hans öron bara för att dämpa/ta bort ljudet. 

På framridningen red jag lite i alla gångarter och koncentrerade mig på att han ska vara framme för skänkeln. Gjorde ett par galoppfattningar i ett visst hörn där han brukar springa iväg och han lyssnade riktigt bra.


Invigde mitt nya schabrak från globen. Fast eftersom mamma bara filmade och dom kan jag inte visa eftersom det är lite hemligt innan showen. Så får ni se ett dåligt skärmklipp iallafall.

//Jossan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0