Hur jag peppar till tävling

Jag och Do it Douglas!
 
När jag ska tävla brukar jag bli peppad och för att trigga igång mig ännu mer brukar jag lyssna på musik, jag ska tävla på lördag med Douglas och jag är sjukt taggad redan, så jag har just pillat ihop en spellista på Youtube så jag har alla låtarna samlade. Jag blir peppad av de flesta låtar jag tycker är bra samt låtar som handlar om att man är bra och så vidare. Jag tycker låtarna ska ha lite tryck så man känner någon slags rytm och takt i allting.
 
Jag tänkte ge lite tips på man kan knåpa ihop sin egen spellista för ridning och/eller tävlingspepp.
 
 
* Använd en bra applikation/hemsida eller vad man nu föredrar t.ex. Spotify eller Youtube, på Youtube måste man ha ett konto men det är busenkelt, vilket det även är på Spotify.
 
* Välja låtar - välj låtar som peppar dig och som du tycker är bra, låtar som du helt enkelt blir taggad till.
 
*  När man valt färdigt musiken är det bara att köra på! Kan även vara så att man märker efterhand att:
-"Den här låten vill jag inte ha med här, den stör" eller vad som helst, då tar man bara bort den eller byter ut den mot en mer passande låt.
 
* Hoppas ni prövar detta då det är ett toppentips enligt mig.
 
Tips på pepplåtar:
Det är bara att söka på låtarna så hittar ni dem.
 
Niello- Legenden - Får en att känna sig legendarisk!
 
Avicii- Wake me up- Bara en väldigt peppande och grym låt enligt mig!
 
Taio Cruz- Fast car- Ganska gammal men ger en bra känsa!
 
Tina Turner- Simply the best- En låt som får en att känna sig bäst!
 
/Stina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0