Resultat Pay & jump + film

Idag va jag med på pay & jump på stallet, jag hoppade 40 & 50 på Eddie. Vi samlades och byggde banan klockan 15. När vi var klar med det fick vi skynda oss att slänga på sadeln och tränsa för det va typ en kvart kvar och jag startade först.

Framhoppningen/framridningen 40cm
Skrittade upp till hoppbanan och började trava nästan direkt eftersom jag hade så lite tid, tog räcket, oxern några gånger och galopperade igång han lite. Eddie kändes ovanligt pigg vilket va skönt eftersom det är roligare att rida när han går lite mer av sej själv utan att man måste driva så mycket. Hade iallafall dressyrspö för att få han att tagga igång lite, men jag behövde inte använda det så mycket eftersom han va pigg.

40 cm

Stina filma så det är lite skakigt :P

Vet inte om det syns sådär jätte bra på filmen men han drog iväg (för att han tyckte det va kul tror ja) innan starten därför lägger jag en volt. Och jag valde oxå att trava ganska mycket för att känna att jag hade kontroll och att han inte drog iväg nå mer. Är jätte nöjd iafl :D

Framhoppning 50 cm

Stog kvar i ridhuset tills den som hoppa efter mej va klar för att man inte skulle va själv i ridhuset. Sen gick jag upp till hoppbanan igen och tog räcket några gånger. Sen va det typ dax att gå ner igen.

50 cm
Finns inte så mycket att säga, det gick jätte bra och vi hade ett bättre flyt och mer galopp än i 40. Hoppade hela banan felfritt och efter mål så stack han iväg lite igen när publiken applåderade, det va dock ingen fara och det gick bra.  Film kke kommer sen, för det va nån som kke skulle skicka...


När jag hade ridit klart gick jag upp med han till framhoppningen (hoppbanan) travade en långsida och hoppade sedan av och hjälpte Julia (hon skulle oxå rida Eddie i 50) upp. Så tog hon och hoppade fram några gånger och så. Jag hade förvarnat om att han va lite pigg och så men det gick bra.

Jag kollade även på Julias ritt och det gick bra fast dom fick fyra fel för han rusade iväg mellan två hinder så hon måsta göra en volt.

Sen satt jag i ridhuset och fotade lite och jag filmade Stinas start i 90 cm så den filmen får ni säkert se imorgon ;)

/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0