Eddie

Ridskolehäst på : Ljusdals Ridklubb (LRK)
Född: 1996
Import från Dannmark /Holland
Korsningsponny
C ponny
Kom till ridskolan: När han var 5- 6 år, dvs att han har varit där från ca 2001/2002

Eddie är den ponny på ridskolan som jag har lärt mej mest på. Han är även den ponny jag har ridit mest. Jag skulle nog utan att ljuga kunna säga att det är han som jag har att tacka för att jag håller på med hästar nu. För det va en ponny på som stod på ridskolan förut som brukade lägga sej ner och rulla på lektionerna och han gjorde så jag bröt armen och blev rädd för att rida....

När jag väl kom tillbaka till ridskolan så va det på en måbradag med skolan, jag fick Eddie så mycket mer minns jag inte. Började iafl rida igen, vilket jag nu är väldigt glad för! Fick rida bara Eddie på lektionerna i två/tre terminer, tror det inte va så uppskattat av dom andra i gruppen som oxå villle rida han ibland...

Jag blev rädd för att hoppa också, vet inte varför egentligen. Kanske va rädd för att ramla av igen. Nu i sommras hyrde/lånade jag Eddie några gånger och hoppade. Inte så mycket att säger mer än att nu är jag inte rädd för att hoppa längre, inte med Eddie iafl...

Han är så lungn och trygg så han passar egentligen jätte bra på ridskolan. Fast han kan bli lite pigg när det finns publik ;) I stallet är han ganska snäll men han kan hota och testa lite med osäkra/ovana personer.

5 Maj


11 Juni
Från att ha varit så himla stolt att jag kom över dom här hindren ....

4 Augusti

Till att först hoppa 75...


17 Augusti
Till att sen hoppa 90 cm....


Från att inte våga hoppa den här "oxern" knappt.....


Till att tillslut våga hoppa den här ....

 





Från första gången på din rygg...


Till senaste gången.....
 


Du är bäst!
Känner att jag skulle kunna fortsätta lägga ut hur mycket bilder som helst,  men nu får det räcka ;)

/Jossan

Kommentarer
Postat av: Joline

Tjena,Tjena,Tjena Coooooolt:D/mig:):):D

2013-06-24 @ 16:11:21
Postat av: Emma

varför skrev hon ovan sådär hahahah

2013-08-25 @ 20:46:45
URL: http://ponnytok.blogg.se
Postat av: Emelie & Moa

Bra jobbat att gå från 10 cm till 90 på en sommar. Det skulle jag vara väldigt stolt över om jag vore du! :)

Svar: Tack så mycket! Jag är rätt nöjd faktiskt :)/Jossan
Jossan & Stina - Ljusdalsryttarna

2013-09-18 @ 20:14:38
URL: http://ridgalnisarnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0