Dages ridpass m.m ;)

Red Eddie idag eftersom dom ska igång nu till ridskolestarten nästa vecka. Jag ska rida han på fredag och söndag oxå. Men inte i morgon för att då ska dom ha med han i gymkana träning. Och på lördag blir det troligen att följa med Stina till Hudik på hopptävling. I måndags red jag föresten Wille hos Lovisa med henne och Patricia fast dom red på Snövit och Gullan.

Skulle ju skriva lite om dagens ridpass oxå. Så då gör jag väl det då....
Jag tränade lite skänkelvikningar och lite galoppfattnigar från halt och sådär för att få han fram och bli lite piggare. Vilket jag faktiskt lyckades med och han va riktigt rolig när han väl var lite piggare. Sen mot slutet tog jag av sadeln och red barbacka, det gör jag ju typ varje gång för jag kan inte låta bli när det är så härligt ;)
Barbacka tränade jag oxå på galoppfattningar och eftersom han är ridskolehäst så är han "röststyrd" vilket betyder att man typ kan säga "galopp" och sen när han galopperar kan man t.ex säga "bryt av till trav" så gör han det och det är ju lite coolt/kul på ett sätt ;)


Ni får ignorera att jag ser lite mupp ut på bilden. Men Eddie är ju söt iafl som alltid ;) Har ni tur får ni fler bilder och kke en liten film imorgon. För mamma kom på slutet av ridpasset och filma/fota lite med sin mobil ;)
/Jossan


Kommentarer
Postat av: Elin

Fin bild!:)

2012-08-16 @ 08:37:25
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0