Svar på frågestunderna :) del 1

Slår ihop alla frågestunderna som vi har haft eftersom vi aldrig får så mycket frågor :(


Hur gamla är ni?
Jossan:
Jag är 14, men jag fyller 15 i höst.
Stina: Jag är 12, men fyller 13 i höst.


Vilken klass går ni i?
Jossan:
Jag går i andra terminen i åttan.
Stina: Jag går i andra terminen i sexan.

Vilken del av Sverige bor ni i?
Vi bor båda i mitten av sverige, dvs södra norrland.

Har ni egna hästar?
Jossan:
Nej, jag har en skötponny som heter Tjejen och sen har min granne en ponny som jag får rida :) En b-ponny som heter Pocahontas hon är nästan som min egen fast jag står inte som ägare på henne, och oftast rider jag henne 1-2 gånger i veckan.
Stina: Ja, jag har en egen ponny, en maxad D-ponny som heter Liljegårdens Jaguar.

Föredrar ni hoppning eller dressyr?
Jossan:
helt klart dressyr eftersom jag är hopprädd ;)
Stina: Vet inte riktigt, har tävlat båda. :)

Rider ni på ridskola?
Jossan:
Ja, jag rider i en allround grupp på måndagar klockan 18.25. Jag funderar även på att börja dressyr specialen till hösten :)
Stina: Jag rider privatlektioner i dressyr varje måndag och hoppar för en duktig tjej som heter Sara ganska ofta.

Hur många unika läsare/dag har ni?
Det är väldigt olika beroende på hur mycket vi bloggar och så. Men tyvärr är det väldigt få som kollar in våran blogg  :(

Hur är er dröm ponny/häst?
Jossan: Typ som Stina :)
Stina: Vet inte, till sättet snäll, trafiksäker, framåt, ska gilla att hoppa och gilla att arbeta och tävla.

Vad är er favorit färg på hästar?
Jossan: Svart och bork typ.
Stina: Vet inte riktigt, skimmel elr svart tror jag.

Vad är de bästa ni vet med att hålla på med hästar?
Jossan: Allt möjligt.
Stina: Att man får ett sådant bra sammarbete mellan häst och ryttare och att ett djur på ca 500 kg

Vad skulle vara de värsta och hämskaste som skulle hända er i hästväg?
Jossan:
Att jag elr hästen skulle skada sig elr så.
Stina: Att man typ ska krascha när man rider så att hästen får skador för livet, jag skulle få enorma skuldkänslor då. 

Hur länge har ni ridigt?
Jossan:
Ca 11½ år.
Stina: Jag har ridit i drygt 7½ år

Högsta ni har hoppat?
Jossan: Ca: 50-60 cm tror jag :)
Stina: 125 cm :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0