Hästlista 2 - Jossan

Vad heter hästen? Tjejen

Tycker du den har ett fint namn eller vill du att den ska heta något annat? Nej, det passar henne bra :D

Vad kallar du hästen?
Tjejen eller Tjejis, typ ;)

Vad kallar andra hästen? Tjejen 

Hur gammal är den? 22

Vilket år/månad/dag föddes den?
  1989 nån gång

Vilken färg har den?
*Se bild*

Har den några tecken?
Vit stjärn


Hur hög i mankhöjden?
*Vet ej*/ D ponny

Är det ett sto/valack/hingst?
Sto

Vem red in/utbildade hästen?
*Vet ej*
Är den tävlad i hoppning?


Vilka klasser/hur högt?
*Vet inte*

Är den tävlad i dressyr?
Jao, det tror jag ;) 


Vilka klasser?


Är den tävlad fälttävlan? Tror inte det

Vilka klasser? -ll-

Är den tävlad i trav? Nej inte vad jag vet

Vilken nivå?
-ll-

Är den tävlad i galopp?
Nej inte vad jag vet

Vilken nivå? -ll-

Är den tävlad i något annat?
*Vet inte*

Vad i så fall?
-ll-

Har den tävlat in några pengar?
ingen anning

Hur mycket? vet ej 

Har den haft föl? kk, eller jag vet inte ;)

Vad heter fölen?
Vet inte om hon har några....

När fick den den/dem?
Det är inte min, det är ridskolan som äger henne....

Är hästen bra på dressyr med rätt ryttare?
ja tror det :)

Hur är den i skritten?
-

Hur är den i traven?
-

Hur är den i galoppen?
-

Kan den skänkelvikningar?
Tror det

Kan den öppna/sluta?
-

Kan den galoppombyten?


Ställer den alla ben brevid varandra och håller formen i halterna?
-

Är hästen pigg?
ibland

Är hästen trög?
ibland

Är hästen stark? nej

Är hästen het?
nej

Bockar den?
nej

Har du bockat med den?
nej

Stegrar den?
nej

Har du stegrat med den?
nej

Sparkar den bakut?
nej

Har du sparkat bakut med den?
nej

Skenar den ofta med dig/andra?
nej

Har du skenat på den?
nej

Är den tittig?
nej

Har du badat tillsammans med den?
 nej, men skulle vilja...

Har ni hoppat tillsammans? ja, på lektion...

Har ni galopperat på en äng tillsammans? Nej men skulle vilja...

Hoppar hästen bra?
om man driver tillräckligt så... ;)

Gillar den att hoppa? så där...

Har den bra hoppteknik?  Vet inte...

Hur högt brukar du hoppa med den? ca: 40 cm..?

Hur ofta hoppar du den? Inte så ofta....

Hur är den när den rids ut? Hon tycker det är kul, så hon blir lite piggare.... 

Tycker den att det är kul? *Läs ovan*

Blir den piggare eller trögare än på banan när ni rider ut? *Läs ovan*

Står hästen i box?
ja

Går hästen på lösdrift?
nej

Hur mycket och vad äter hästen? vet inte, typ hö och havre?

Går den i hagen varje dag? ja, just nu i sommar hagen...

I en stor eller liten hage? ganska stor 

Hur länge går den ute per dag? ca 8 - 14

Gillar den att vara ute i hagen?
jadå

Har den vindskydd i hagen?
nej

Hur ofta rids hästen? 5- 7 dagar i veckan, beroende på om hon blir uthyrd eller ej på helgen... 

När den tränas vad gör ni då? Hon går lektioner...

Vad gör ni när hästen inte rids när den t.ex har vilodag?
borstar....

Borstar du hästen före och efter ridningen?
ibland.... (beroende på vem som har henne innan, och om jag ska rida henne eller ej...)

Om hästen blir svettig svampar/spolar du av den då?
ja

Hur länge brukar ni rida varje gång?
ca: 45 min..?

Hur tycker du att man ska rida för att klara av hästen? Hon är lätt att rida. Så nybörjare kan rida, men man måste vara bästemd specillet vid hoppning.

Är det en svår eller lätt riden häst? Lätt

Är hästen ridskolehäst eller privathäst?
  Ridskole häst

Vem äger hästen?
Ridskolan

Vad har du för relation till hästen, t.ex. fodervärd, halvfodervärd, hyrryttare, skötare, medryttare?
Skötare

Hur länge har du ridit/ tagit hand om hästen?
typ 2 år, kk?

Hur länge tror du att du kommer fortsätta med just den hästen?
länge, kk tills hon försvinner från ridskolan. Eller tills jag börjar gymnasiet....

Vad har ni för mål i år?
inget

Har ni nått några av dom redan?
inget mål att nå ;)

Rider du privatlektioner på den?
Jag har gjort det 1 gång ;)

Hur ofta?
1 gång?

För vem?
Ridlärare på lrk

Hur länge håller den lektionen på?
ca 60 min

Är hästen snäll i stallet?
ja super snäll

Kan hästen stå lös i stallet?
nej, vi får inte ha dom lös... Men jag vet att hon skulle klara det .... ;)

Måste hästen vara uppbunden?
ja.... av säkerhets synpunkt....

Håller du på med den i boxen eller i stallgången?
Boken eller upställningsspilta

Vad har den för sadel/sadlar?
vet inte?

Vad har den för benskyd/benlindor just nu?
inga egna, alla ridskole hästar delar....

Vad har den för bett just nu? vanligt tredelat tränsbett.

Vad har den för täcken just nu?
inget, det är sommar nu....

Tror du att hästen gillar dig?
ja det tror jag för hon känner igen mig ....

Har du märkt något som tyder på att den gillar dig?
hon har gnäggat till mig när jag har kommit :D

Gillar du hästen?
ja hon är super :D

Nämn minst 2 saker som är - med hästen:
 
1. ibland är hon lite "stoig"
2. hon gillar att springa brevid hindrena vid hoppning....

Nämn minst 2 saker som är + med hästen:
1. Hon är snäll att ta han om ;)
2. Hon är lungn och avslappnad vid ridning ;)

Har ni många minnen tillsammans?
några stycken, fast inte så många....

Nämn det bästa:
När hon visar att hon gillar mig :D

Sista frågan.. Har du någon gång sagt "jag älskar dig" till hästen?
ja det har jag :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0