Gästblogg - Ina - Ponnyskruttarna

Hejsan alla som läser Ljusdalsryttarnas blogg! Tack så jättemycket för att jag får gästblogga här!


Mitt namn är Ina. Jag är 14 år och bloggar på www.ponnyskruttarna.wordpress.com. Jag har en superfin D-ponny som heter Freddy. Honom har jag ägt i drygt fyra månader nu bara. Han är riktigt fin, gått MsvB i hoppning med sin förra ryttare. Dessutom är han en riktig pärla i dressyren. Den perfekta läromästaren för mig!


Det mesta har gått som på räls med Freddy, men vi har haft ett litet problem. Sadeln jag fick med i köpet var inte använd på x antal år och nu passade den inte längre. Så han fick riktigt ont i ryggen av den och började till slut halta. Han har nu fått två behandlingar och ska få en tredje, så han mår bra igen. Tyvärr tappade han också en hel den ryggmuskler eftersom han inte ville gå på form när han hade den sadeln. Så jag måste också bygga upp dem igen, vilket inte är det lättaste på en 18-åring... Men det kommer bli bra det här!


Ja, nu ska jag inte tråka ut er mer med detta utan jag hänvisar er till www.ponnyskruttarna.wordpress.com där jag bloggar med min vän Sandra som också har en ponny!


Ja här är lite bilder...






Ja, då tackar jag för mig då! /Ina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0