Gästblogg - Amanda - mmandieh (?)

Hej på er!
Jag heter Amanda och är en stolt ägare till tre stycken små damer vid namn Qlementine, Trevina & Kiwi. Jag är 15 år gammal och driver bloggen www.mmandieh.blogg.se .
Vad jag tänkte gästblogga om idag är inte en presentation av mig och hästarna utan om Matchningar & Märken på utrustning.

Att vara märkes & matchnings-nörd är inget att skämmas över, vem vill inte se snygg ut samtidigt som man rider bra? Skämt åsido. Iallafall, jag är en schabraka-holic och äger över 30 schabrak. Men hur många av dom är märken? Runt 15-20 stycken. Det är blandat Schockemöhle, Z-täcket, Mias, Mustang, GG, Lamicell os.v. os.v. Det är inga "dyra" schabrak och ett flertal av märkes-schabraken är begagnade. Men när man köper begagnad utrustning kändes det som att andra människor ser ner på en. Jag kan inte riktigt beskriva känslan men jag tror att fler känner som jag gjorde. Jag har helt enkelt "lärt" mig eftersom jag fyndar rätt ofta på begagnade avdelningen att man ska skita i andra. OFTAST så finns det snyggare schabrak på begagnade än vid alla nya schabrak. Det är större utbud och oftare känns det mer värt att köpa ett t.e.x begagnat HV Polo schabrak som kostar 85:- än ett nytt HV Polo för 599:- . Förstår ni min tankebana? Jag hoppas det. Men oftare köper jag faktiskt märkeslösa schabrak, på t.e.x Ullared, Hööks, Börjes os.v. Det är om jag verkligen hittar ett schabrak jag verkligen vill ha som jag köper det. Jag vet att det blir mycket schabrak-jämförelser, men det är rätt bra exempel. Men om man tar Showmaster's schabrak och jämför det med Schockemöhles schabrak. De ser EXAKT likadana ut, förrutom att det står Showmaster & Schockemöhle. Big difference? Nej. Köper man Schockemöhle - köper man för märkes skull. Jag är absolut ingenting emot folk som enbart köper märken, såvida man inte tror att man är störst, bäst & vackrast då.

Men att man till sitt snygga Scapa schabrak, flashiga John Whitaker huva, jättebra Veredus skydd, De Niro stövlar & självklart Racesafe väst så är det självklart att man ska ha en Kingsland piké. Det är viktigaste av allt känns det som. Det känns som att jag är ensammast i världen att inte äga ett endaste plagg/grej från Kingsland, Scapa & HV Polo. Sjukt men sant. Nästan alla ryttare har Kingsland grejer när de tävlar. Jag vet en tjej som skulle köpa ett helt vanligt schabrak, och den andra tjejen sa: "Jag vet ett jättefint schabrak!" Och sökte på google på "Vitt kingsland schabrak". Min första tanke var: Eh? Vad är vitsen?! 1. Man ser inte loggan om det nu är det viktigaste, eftersom sadeln täcker det. 2. Det skriker sååååå mycket MÄRKESNÖRD när jag läste det. Vad har hänt med ridsporten? Vi har blivit modenördar. Hur många vill köpa Dressyrmupparnas kollektion? De är rent av en kopia av HV Polo, men vem bryr sig? Ingen. Det är status att bära Dressyrmupparnas kollektion. ;)

Ja , kanske lite rörigt inlägg men hoppas de fungerar. :)
Ni hittar mig på: www.mmandieh.blogg.se
Kramar Amanda!




Kommentarer
Postat av: Minette

sv: Okej, jag lägger till dig på bloglovin nu! :D

2011-08-20 @ 23:31:27
URL: http://surfryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0