Glad ponny och träning x2


Tänkte bjuda på några bilder från hemma tävlingen förra helgen. Skönt att se att han är glad ibland iallafall..

I torsdags red vi på utevolten och faktiskt så gick det jättebra. Jag fick en insikt i varför jag inte kan hålla ihop händerna så mycket som jag kanske borde. Det beror helt enkelt på att han är lite svår att styra med skänklarna och då tar jag ut tyglarna och "styr" istället för att han ska flytta undan för skänklarna. 
Det är helt enkelt att träna vidare på det och hålla ihop händerna och styra mer med benen än vad jag gjort tidigare. 

Idag ska jag också rida på utevolten och då ska jag få lite hjälp av Carolina så jag hoppas det går bra. Det blir lite som ett genrep för nästa helg då vi åker till Nansta/Tunet och rider en Lc:1.

/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0