Tävlade Douglas i onsdags!

Vi tävlade LB:1 och gjorde debut i LA:1.

Jag är otroligt nöjd, i LB:1 var han väldigt duktig, uppe i formen och framåt. Detta trots värmen, helt sjukt varmt var det, i ridhuset var det 30 grader. Vi gick inga missar och slutade på 70,34% och det räckte gott och väl till en seger.

I LA:1 var vi två b-ponnyer så vi var ihopslagna med två c-ponnyer. Jag startade först, han var duktig, han var ännu lite mer framme i det här programmet och det var inte lika varmt. Blev lite segt i första skänkelvikningen som han har svårt för, och ryggningen blev lite sned, annars riktigt bra med fina ökningar. Fick 7,5 och 8 på de förvända galopperna och jag fick 8 på min sits i LA:1. Jag fick 8 i båda klasserna på korrektheten i uppvisningen. I LA:1 slutade vi på 69,21% och jag var otroligt nöjd.
Nu var det bara att vänta och se. Två ryttare red och fick lägre än mig, sista ekipaget såg bra ut, vi blev förvånade när de ropade upp deras poäng, vi vann vår LA debut!

/Stina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0