Jag kommer ALDRIG glömma dej! R.I.P

Inte orkat skriva om det här innan, men ni har säkert märkt att hon har försvunnit från bloggen?


Sista gången jag såg henne - 5 Augusti 2012 <3 <3
R.i.p min ängel <3



"Tag mig ej från min moders sida, när som nyfött föl jag går. Vänta med att på mig rida, till mitt fjärde levnadsår.

På min rygg ska jag dig bära, i galopp, på solskensritt.
Men tillbaks till stallet kära, låt då få gå i skritt.

Ge mig foder, ryckt och vatten. Ha tålamod om jag är stygg. Och i kalla vinternatten, lägg ett täcke på min rygg.

Rengör sadel, träns och rem. För ej oljud i mitt stall,
tänk på att det är mitt hem! Stäng min dörr mot vinden kall.

Jag vill leva för dig bara, om min bön du nu förstår.
Då ska jag för alltid vara, din bästa vän i mänga år.

Och när mitt levnads slut är nära, tag mitt liv med vänlig hand. Led mig sista biten, kära, Till ponnyns eviga gröna land."




"En sista gång smeker jag din mjuka påls
en sista kram, en sista blick
Nu ska du fara
bort över landet

bort mot fjärran, dit vägen dig
för

Du far bort, men alla minnen du lämnar

minnerna av dig och mig
Du är så
ovetande om den smärta och saknad

som jag tvingas bära
när du lämnar mig.
"



"Jag var bortskämd.

Någon ville lära mig
om livet.

Någon tog dig från mig.
Jag lärde mig att inte ta något för givet.
Men
varför var det just du som fick lära mig det?

Varför
just dig som jag älskade mest?"




/Jossan


Kommentarer
Postat av: Erika

De är alltid sorgligt o mista en vän.
För mig är mina djur mina allra bästa vänner som står mig närmast.

2012-11-14 @ 19:28:13
URL: http://eriikapettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0