Ingen ridlektion

Tänkte vara ärlig och skriva att inte var med på ridningen i måndags. För att inte folk ska dra egna slutsatser tänkte jag också förklara varför. 

För er som inte vet det har jag en historia av ganska extrem hopprädsla och tidigare var jag även ganska rädd för ridning i allmänhet efter en olycka. Men kämpade med det stenhårt för jag vill inte vara rädd. Jag har kunnat komma förbi det här tackvare Eddie. Men jag vill fortfarande bara hoppa Eddie (och ibland Diskett) för att det är bara honom jag litar på och kan tycka det är kul tillsammans med. Men ibland kan jag få lite "återfall" även med honom vissa dagar. Därför försöker alltid min ridlärare göra så att jag får honom speciellt just när vi ska hoppa. 

Så nu till varför jag inte var med, vi skulle ha en vikarie och därför hade vår ordinarie ridlärare varit där förut och delat ut hästar. Så jag var uppskriven på Eddie men tyvärr så blev det förändringar och mitt namn hamnade brevid Viktor på listan. För er som inte vet så är Viktor hästen jag rider på rid och häst nu. Jag provade ju att försöka övervinna min rädsla lite i fredags och tog ett par små språng med honom men det kändes inte det minsta tryggt. 
Eftersom jag inte kunde få byta tillbaka till Eddie så blev beslutet helt enkelt att skippa lektionen och åka hem istället. För jag vill inte riskera att gå bakåt och låta rädslan ta över igen. 

Måste föresten få säga att jag har världens bästa ridgrupp som är så förstående och försökte hjälpa mig på alla sätt dom kunde typ. (Det handlar inte om att ni inte gör tillräcklig, det handlar om min rädsla och den kan va svår att förstå). Det viktiga är att man inte är så dömande, visar förståelse  och inte försöker pressa mig i en obehaglig situation. 


/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0