Upp med stigbyglarna så löser det sig, typ

Det var lite av mitt motto när jag red dressyr idag. Under gårdagens dressyrpass var jag och Jagge rätt oense om hur och vad vi skulle göra, så då lade jag ner och red omkring i lång och låg form istället, tänkte det var lika bra att göra så och börja om en annan dag istället.
 
Idag kände jag att det var på väg lite åt samma håll som igår, så jag tog upp stigbyglarna i hopp om att jag skulle hitta någon känsla i min egen ridning. Det känns som att det är A och O, att veta vad man sysslar med där uppe. Det blev faktiskt bättre, jag kom ner mer i sadeln och kom till en mer aktiv drivning framåt med sätet, vilket löste upp en del bekymmer. Galoppen gick rätt bra, red tempoväxlingar och jag tycker att jag fick honom rätt bra i formen både när jag ökade och tog tillbaka. I traven var det lite svårare, åtminstone i vänster varv där vi måste få in nosen men ändå hålla massor på yttertygeln. Problemet är att jag knappt känner var jag har högersidan så det går knappt för mig att hålla i, det är en tydlig brist i min ridning, just den lilla punkten som verkligen behövs. Jag jobbar på det!
 
/Stina
 
 En gammal bild får förgylla inlägget!
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelyn

Kör hårt;) fin bild.

2016-01-29 @ 00:02:34
URL: http://wwwevelynwinroth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0