Ridlektion

Äntligen var det dags att rida lektion igen. Min grupp bestämde att vi skulle va ute och jag var väl inte så delaktig i den planen men jag va inte heller supernegativ. Hade såklart hoppats på att få ha Eddie när ändå första gruppen skulle få ha teori, så han bara behövde gå 2 grupper. Men tyvärr fick jag Bamber precis som förra veckan. Vilket resulterar i att jag inte fått rida Eddie nått sen 9/10 Maj och inte kommer jag få göra det innan tävlingen på lördag heller. 

Är faktiskt inte alls så taggad på att vara med på den överhuvudtaget längre eftersom Eddie inte går bra alls när man inte ridit igenom honom i dressyren på ett tag. 

Nu tillbaka till lektionen föresten, hade som sagt Bamber. Vilket gick väldigt bra, han har lärt sig mycket sen jag red honom regelbundet i höstas/vintras. Tyvärr blev han lite "istadig" eller vad man ska säga och tog inte skänken alls vissa stunder, men överlag var han fin och han är ju fortfarande inte så utbildad så det blir väl bättre när han lärt sig ännu mer. Föresten tycker jag också att jag får en mycket bättre sits på honom eftersom hans sadel ligger mer "plant" så det blir mycket lättare att få bra sits. 



Haft fullt upp tyvärr så har inte hunnit ladda in bilderna i datorn, så ni får nöja er med dessa sålänge.


/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0