Ridit Dunder två gånger

Har faktiskt hunnit med tre RIDPASS sen jag skrev här förra gången. Första var då en hopplektion men Dunder för ovanlighetens skull. Kan sammanfatta det med att det gick okey och jag överlevde men det var inte alls kul. Kände mer rädsla än lycka och då är det såklart inte kul. Kände också att jag inte klicka med Dunder i hoppning då han inte alls är som Eddie. 

Sen var det då i tisdageftermiddag och dags rid & häst (egentligen har vi det på onsdagsmorgnar men vi hade bytt). Fick självklart Dunder igen då min lärare som jag har då tycker jag rider Dunder jättebra och hon vill att jag ska "rida in mig" på honom tills vi ska ha gästtränare.
 Denna lektion kan jag sammanfatta med att jag fick en ännu starkare känsla av hur otroligt trött jag är på Dunder och att vi inte passar ihop då han är så oberäknelig. Han kan helt plötsligt bli rädd för vad som helst (gärna när det blir lite extra jobbigt) och då typ springer han iväg. Eftersom jag vet detta blir jag spänd eftersom jag väntar på vad och när han ska reagera, vilket leder till att han blir spänd och då blir det en ond cirkel. 

Avslutade iallafall tisdagen på absolut bästa sätt med en mysig skrittrunda på Diskett med sällskap av Matilda och Carino.  

I går däremot hann jag absolut inte ens åka till stallet då jag var på skolan i 12 timmar (8.00-20.00). Gick dock på en väldigt intressant föreläsning med självaste Petter som handlade om entreprenörskap. Samt att vi hade teater rep i 4 timmar så dagen gick rätt bra att uthärda ändå även om jag blev rätt trött och gick och la mig utan att blogga när jag kommit hem. 







Vet att detta är en hästblogg men tänkte bryta av lite och dela med mig av ett par vardagsbilder, eftersom omväxling förnöjer.

/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0